Купете е-винетка: bgtoll.bg

Инж. Ангелов: След анализ на взетите проби от асфалта ще се определят необходимите ремонти на пътищата

12.03.2023 12:10
Инж. Ангелов: След анализ на взетите проби от асфалта ще се определят необходимите ремонти на пътищата

От проверките, които се правят на пътищата ще се направи анализ какви материали са вложени в пътната настилка и има ли отклонения спрямо заложената в проектната документация дебелина. Ще се определи как се е стигнало до деформации в настилката и какви ремонти  ще се необходими в следващите години, съобщи  в сутрешния блок на БТВ инж. Венцислав Ангелов, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".

Голяма част от проверките са възложени от Министерството на вътрешните работи още през миналата година след множеството сигнали за увеличаване на пътнотранспортния травматизъм и с цел осигуряване на по-голяма безопасност по пътищата, каза инж. Ангелов. В тях участват служители на Агенция „Пътна инфраструктура“, на Института за пътища и мостове, на министерствата на регионалното развитие и благоустройството и на вътрешните работи. Целта е да се види за определена отсечка как е направен пътят и как се поддържа.

При проверките се взема проба – т. нар. „ядка“ от асфалтовата настилка, която ясно показва съответните пластове, вложени в цялата настилка. На Северната скоростна тангента бяха избрани два участъка, от които бяха извадени две ядки. При тях липсва 1/3 от общата дебелина на пластовете, посочи инж. Ангелов.

До момента за участъците от автомагистралите „Тракия“, „Марица“, „Хемус“ и от Северната скоростна тангента проверките показват, че  ще трябва да се ремонтират около 100 км и по първоначални прогнозни оценки ще са нужни около 500 млн. лв.

Инж. Ангелов заяви, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството и АПИ работят активно за осигуряване на скенер, който на принципа на георадара по т. нар. безразрушителен метод ще помогне при бъдещи проверки да се установи дебелината на асфалтовите пластове и да се направи оценка на конструктивните пластове на вече построените пътни участъци. Тази технология ще даде информация има ли кухини, преовлажняване на отделни зони в пътната настилка и ще спомогне да се направи подробно проучване на проблемните участъци по автомагистралите. Изследването ще ни помогне след това да направим по-добри задания и да имаме по-добро планиране за ремонта на тези участъци, каза инж. Ангелов.

Относно изграждането на АМ „Хемус“ председателят на УС на АПИ подчерта, че тя е ключова за развитието на Северна България и агенцията работи автомагистралата да се изгради възможно най-скоро.

 
 

Актуална пътна обстановка
0700 13020

lima.api.bg