Купете е-винетка: bgtoll.bg

Открити за движение са 13 км от Северната скоростна тангента

30.12.2015 13:05
Открити за движение са 13 км от Северната скоростна тангента

Днес се пуска движението по 13-километров участък от Северната скоростна тангента. Това са отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до пътя за Требич. Общата дължина на тангентата е 16,54 км. Проектът е лот 70 от ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 г., която се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет.

 

На водосвета за здраве и безаварийно пътуване по новия пътен участък, отслужен от епископ Григорий Браницки, присъстваха премиерът Бойко Борисов, министрите Лиляна Павлова и Ивайло Московски, кметът на София Йорданка Фандъкова, председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и др.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова изказа благодарност на всички институции, строителите и надзора за положените усилия и за денонощната работа в последните дни и седмици, за да може проектът да е факт. Направихме невъзможното за пет месеца. Преди пет месеца бяхме тук на гола поляна, а сега имаме 13,5 км участък, напълно готов и завършен с Акт 16 и разрешение за ползване. Изпълнени са всички условия на проекта въпреки, че никои не вярваше, че ще се справим, подчерта министър Павлова. Благодарение на усилията и мащабната работа са спасени 180 млн. лв. по ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 за проекта. Тя посочи, че в началото на следващата година ще бъдат довършени строителните дейности по участък от около 3 км на тангентата, който в съществената си част е завършен. Според нея Северната скоростна тангента ще допринесе за развитието на тази част на столицата, защото новите пътища винаги водят бизнес и инвестиции, развитие на икономиката, а това значи повече работни места и прогрес.  

В готовите участъци – от км 0+000 до км 2+600 и от км 5+687 до км 16+540, са изградени 15 големи съоръжения:

- 4 моста над реките Какач, Владайска, Перловска и Искър;

- 5 надлеза над ССТ на: бул. „Лазар Михайлов“, ул. „Чепинско шосе“, улица на км 9+671.61, пътен възел „Източна тангента“, км 12+640 на път за сметището;

- 3 надлеза на ССТ над: бул. „Челопешко шосе“, улица при км 14+580, бул. „Ботевградско шосе“;

- 3 подлеза при км 2+180, 6+219 и 6+640

На обекта остава за доизграждане участък от около 3 км - от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“, в който има 7 големи съоръжения:

- 2 надлеза над бул. „Рожен“ и ССТ при пътен възел „Илиенско шосе“;

- 1 естакада над гара Илиенци;

- 4 подлеза при км 2+880, км 3+321, км 3+887 ул. „Наука“ и км 4+090

За да бъде пуснато движението по цялото трасе, трябва да се доизградят надлезът над бул. „Рожен“ и двата подлеза при км 2+880 и при км 3+321.

С изграждането на Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. Очаква се с новото трасе да се подобри достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, да се улесни трафикът и да се съкрати времето за пътуване. Новият пътен участък е с 6 пътни ленти, по 3 в едно направление и ще допринесе за облекчаване на трафика чрез преразпределяне на натоварването от центъра на София и Софийския околовръстен път.

Тангентата не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява важна, бърза и директна връзка между концентрираните в района главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия. Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София – Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.

Северната скоростна тангента преминава през землищата на кварталите Требич, Илиянци, Бенковски, Малашевци, Орландовци и Враждебна. На обекта има 22 големи съоръжения, 5 пътни възела: два диаманта - п. в. „Рожен“ и п. в. „Чепинско шосе“; две пълни детелини: п. в. „Илиянци“ и п. в. „Източна тангента“ и две пътни връзки на съществуващата пълна детелина на п. в. „Софийски околовръстен път – АМ „Хемус“. Трасето преминава над реките Какач, Владайска, Перловска и Искър, пресича 20 електропроводи и газопроводи и 20 ВиК мрежи. Най-дългото съоръжение на обекта е мостът над р. Перловска – 392 м.

Изпълнител на проекта – лот 70, е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е на Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ ЕООД, гр. София и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.

галерия:

 

 

   

 
 

Актуална пътна обстановка
0700 13020

lima.api.bg