Купете е-винетка: bgtoll.bg

Инж. Лазар Лазаров: С помощта на европейските фондове успяхме да наваксаме изоставането в изграждането на пътната инфраструктура и в преброяването на трафика

19.09.2015 12:17
Инж. Лазар Лазаров: С помощта на европейските фондове успяхме да наваксаме изоставането в изграждането на пътната инфраструктура и в преброяването на трафика

С помощта на европейските фондове успяхме да наваксаме изоставането в изграждането на пътната инфраструктура на България, а и в преброяването на трафика. Това заяви председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров при участието си във втория ден от Срещата на върха на министрите по пътна инфраструктура.

 

Той обясни, че със средства от ЕС до момента са изградени почти 191 км от реализираните магистрални участъци у нас, които са общо 533 км.

Работи се по завършването на участъците, които са все още в процес на строителство – особено АМ „Марица“ и АМ „Струма“ и които до 20 дни трябва да бъдат пуснати в експлоатация, заяви шефът на пътната агенция. С тях ще бъде поет транспортният поток от Турция към Западна Европа, допълни той.

След завършването на Лот 2 на АМ „Струма“ АПИ ще се концентрира в направлението Видин-София, по което в момента има участъци и с двулентов габарит, уточни инж. Лазаров. Той информира, че техническият проект за пътя е пред предаване и от следващата година може да започне отчуждаване и избор на изпълнител на строителство. Той заяви, че приоритет е и завършването на АМ „Хемус”, която е част от магистралния пръстен на страната. Инж. Лазаров посочи, че за две години, откакто е изградена 8-километровата отсечка между Софийския околовръстен път и Гара Яна, по новото трасе няма тежки инциденти.

В момента се реализират мащабни проекти, не само в строителството на магистрали, но и в строителството и реконструкцията на главни пътища като обходите на градовете Монтана и Габрово, както и пътят Кърджали - Подкова, които се финансират със средства от ОП „Транспорт”, информира инж. Лазаров. Всички пътни участъци, които в момента се изпълняват, свързват националната пътна инфраструктура с европейските транспортни коридори, като целта е да се осигури безпрепятственото и бързо придвижване на стоки и пътници, допълни той. Председателят на УС на АПИ подчерта, че поради липсата на магистрали досега транзитният трафик се е движел по по-нисък клас пътища, което е усложнявало пътната обстановка, като е водело до тежки катастрофи и е разрушавало пътната настилка.

Инж. Лазаров съобщи, че до края на годината ще бъдат завършени около 320 рамки, които автоматично преброяват и класифицират превозните средства по пътищата у нас. На голяма част от местата има и монтирани и индукционни рамки в асфалтовото покритие, които мерят осовото натоварване, а достоверността на данните от тях се доближава до 100 %, допълни той. Председателят на УС на АПИ информира, че камерите разпознават регистрационните номера, което позволява определяне посоката на трафика и което е първата стъпка към въвеждането на бъдещата тол система у нас.

 

 
 

Актуална пътна обстановка
0700 13020

lima.api.bg