Купете е-винетка: bgtoll.bg

Инж. Лазаров: Основната задача до 2020 г. е изграждането на автомагистралния пръстен на държавата

01.12.2014 16:28
Инж. Лазаров: Основната задача до 2020 г. е изграждането на автомагистралния пръстен на държавата

Основната задача на Агенция „Пътна инфраструктура“ през 2015 г. е да завърши проектите, финансирани по ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Това са АМ „Марица“, лот 2 и лот 4 от АМ „Струма“, обходните пътища на Монтана и Габрово, както и участък 1 от Западната дъга на Софийския околовръстен път, подчерта председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Лазар Лазаров на дискусионния форум „Строителството през 2015 г. – перспективи и предизвикателства. Възможностите през новия програмен период 2014-2020 г.“. Той бе организиран от Камарата на строителите в България и в. „Строител“. Не трябва да допуснем загубата и на едно евро от средствата, които вече са осигурени, категоричен е инж. Лазаров.

 

Пред участниците във форума председателят на УС на АПИ съобщи, че физическото изпълнение на лот 1 Оризово –Димитровград от АМ „Марица“ е около 65%, а на лот 2 Димитровград – Харманли – около 80 на сто. Очаква се целият обект да бъде готов до края на юли 2015 г. Със средства от републиканския бюджет се изгражда участъкът от км 99+820 до км 108+510 в района на Свиленград. С изпълнението им по автомагистрален път ще се пътува до ГКПП „Капитан Андреево“.

До октомври 2015 г. трябва да завърши изграждането на най-дългия участък от АМ „Струма“ – от Дупница до Благоевград. На отсечката с дължина – 37,5 км, се работи с пълна мобилизация, като същевременно се извършват и археологически проучвания, подчерта инж. Лазаров. През лятото трябва да е готов и лот 4 от Сандански до Кулата.

С пари от бюджета АПИ изгражда 5 км от АМ „Хемус“ в участъка Белокопитово – Каспичан. Строителят е амбициран до лятото на 2015 г. обектът да е готов. Колкото се може по-скоро трябва да завършим магистралния пръстен на страната, защото автомагистралите са гръбнака в пътнотранспортната схема на държавата и са най-безопасните пътища, посочи инж. Лазаров. Сред приоритетите на АПИ до 2020 г. са изграждането на скоростния път Видин-Ботевград, АМ „Калотина“, която е с два подучастъка – от ГКПП „Калотина“ до п. в. „Храбърско“, и от п. в. „Храбърко“ до СОП, тунелът под Шипка, разширението на последните два участъка от Софийския околовръстен път – от кръстовището с бул. „Бъкстон“ до АМ „Люлин“ и от п. в. „Младост“ до АМ „Тракия“, и пътя от Русе до Велико Търново.

 
 

Актуална пътна обстановка
0700 13020

lima.api.bg