АПИ и Световната банка ще си партнират при разработването на Стратегия за развитие на пътната инфраструктура до 2030 г.
Агенция „Пътна инфраструктура“ и Световната банка ще си партнират при разработването на Стратегия за развитие на пътната инфраструктура до 2030 г. Това предвижда подписаното Споразумение за предоставяне на консултантски услуги за изпълнението на проекта „Подобряване ефективността на пътния сектор в България“. Документът бе подписан от председателя на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев и постоянния представител на Световната банка за България, Чехия и Словакия Лесе Мелгаард.
Проектът е на стойност 7 971 871 лв. и се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Програма „Транспортна свързаност” 2021-2027 г., Приоритет 5 „Техническа помощ”.
Сътрудничеството с международната финансова институция ще допринесе за стратегическото планиране и дългосрочното развитие на пътния сектор, като експертите на банката ще предоставят анализи, експертиза и най-добри практики. Срокът на споразумението е 30 месеца и включва дейности, свързани с изготвянето на Стратегията за развитие на пътната инфраструктура, целяща развитие на устойчива пътна инфраструктура, интегриране на националната в европейската мрежа, повишаване безопасността на пътната инфраструктура и ефективно управление на пътния сектор, разработване на потенциални мерки за подобряване на институционалната ефективност и ефикасност на дейностите на АПИ, както и предоставяне на препоръки за подобряване на системата за електронно таксуване и за потребителите на пътя във връзка с електронното таксуване.
Дейностите по споразумението са структурирани в три компонента: консултантски принос към подготовката на стратегията; консултантски принос и предоставяне на информация на АПИ за изпълнение на пътната стратегия и подобряване на институционалната ефективност; консултантски принос за подобряване на стратегиите за генериране на приходи за националната пътна мрежа.
Изпълнението на проекта ще допринесе за по-добро управление на пътния сектор и по-голяма ефективност и устойчивост при усвояването на средствата за изграждане, модернизиране и поддържане на пътната инфраструктура.